PROIECT DE DEZVOLTARE INSTITUŢIONALĂ
2014 – 2018
Aprobat în C.A. din 12.09.2014
CUPRINS
Prezentare
Diagnoza mediului intern și extern al unității școlare
Analiza de nevoi
Viziunea şcolii
Misiunea şcolii
Ţinte strategice
Opţiuni strategice
Programe de dezvoltare
Prezentare
Premisele proiectului
Planul de dezvoltare al Şcolii Gimnaziale “Ioan Slavici” Șiria are ca premise rezultatele de ordin calitativ şi cantitativ din ultimii ani. Fiind singura unitate şcolară din localitate, trebuie să asigure şcolarizarea tuturor elevilor, să evite pierderile prin abandon şcolar, să asigure o frecvenţă optimă a elevilor. În ultimii ani nu s-a inregistrat nici un abandon școlar, înregistrându-se doar câteva plecări ale elevilor, împreună cu părinţii, în alte state europene.
Obiectivul general al proiectului
Şcoala Gimnazială “Ioan Slavici” Șiria îşi propune să devină un centru de educaţie, de transmitere a elementelor de cultură generală, un centru de informare atât pentru elevii care formează populaţia şcolară a localităţii, dar şi pentru părinţii acestora, pentru toţi locuitorii comunei Șiria.
Diagnoza mediului intern şi extern
Şiria – date informative
Comuna Șiria este aşezat în partea de vest a României, în vestul Munţilor Zărandului,în ținutul numit ‘Podgoria Aradului‘unde « “drumul de tara de pe valea Crisului Alb, ajungand in apropierea sesului, la Maghiarat, se despica in doua si o parte o ia, prin Pancota, spre mijlocul sesului, iar alta apuca spre Siria ca sa inainteze la Arad…” (Ioan Slavici)
Ocupaţia de bază a locuitorilor a fost agricultura, șirienii fiind recunoscuţi ca pricepuţi viticultori. Astăzi, aceasta ocupaţie începe să devină o amintire, fiind practicată doar de populaţia vârstnică. Locuitorii lucrează la unităţi economice din oraşul Pîncota, din municipiul Arad, din Ineu. De fapt, oraşele din jur (Pîncota, Ineu, Arad) sunt şi centrele spre care se îndreaptă absolvenţii claselor a VIII-a din şcoala noastră în fiecare an.
Scurt istoric al învăţământului local
O monografie a școlii șiriene nu poate fi concepută decât în contextul istoric al localității și nu putem spune că acesta nu este bogat,beneficiem de date ce ne duc în vechimi imemoriale. În secolul al XI-lea era abație a călugărilor benedictini dar cetatea era mult mai veche și apare în documente cu mult înaintea comunei.
Dintotdeauna șirienii au fost atraşi spre învăţătură, spre calea care să-i lumineze prin ştiinţă, spre cunoaştere.
Sfera activităților școlii șiriene s-a lărgit din ce în ce mai mult. Atinge o stare nouă, un progres al vieții cetățenești.Se creează un elan care ambiționează locuitorii pe măsură ce intrăm în altă epocă.
Școala din Șiria avea în 1905-1906 864 de elevi români, germani și maghiari și un număr de 10 cadre didactice. Își continuă activitatea didactică dascăli din secolul trecut I. Bogdan, Al. Doboșiu și încep să apară fii ai Șiriei.
În anul 1907-1908 sunt înscriși și frecventează școala aproximativ 219 copii în clasele I-III și numai 88 copii în clasele IV-VI. La școala populară din Cremeniștea Șiriei frecventează cursurile sub conducerea învățătorului Savu Crișan în număr de 61 de elevi.
Funcționa și o școală de repetiție avănd 117 elevi înscriși. Mulți din aceștia vor părăsi ‘prelegerile’ din cauză de absențe, angajări în muncă,angajări ca ucenici.
Numărul elevilor din clasele terminale este mic din cauza condiților materiale deosebit de grele ale locuitorilor și din cauza legilor în vigoare.
Cu toată drasticitatea legilor de maghiarizare ale lui Apponyi, populația românească din Șiria rămâne credincioasă școlii și slujitorilor săi. Se fac eforturi serioase pentru susținerea materială a școlii.Au fost ani în care școala de stat nu a avut buget fiind susținută de comună.
În preajma marelui eveniment, Unirea Transilvaniei cu România (desăvârșirea Statului Național Unitar) frecventau școala în jur de 400 de elevi.
În comuna Șiria există în prezent 7 unități școlare toate constituite într-o singură unitate cu personalitate juridică, Școala Gimnazială Ioan Slavici Șiria începând cu data de 01.09.2010 , conform dispoziției 583 a ISJ Arad din 03.03.2010.
Unitățile școlare sunt :
- Școala Gimnazială Ioan Slavici Șiria
- Școala Gimnazială Galșa
- Școala Primară Mâsca
- Grădinița P.N. 1 Șiria
- Grădinița P.N. 2 Șiria
- Grădinița P.N. Galșa
- Grădinița P.N. Mâsca
Beneficiind de o dotare corespunzătoare, elevii care învață în aceste școli au posibilitatea desfășurării unor activități plăcute şi utile.
Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială „Ioan Slavici” Șiria
Adresa: str. 85 Regiment Infanterie, nr. 1833, localitatea Șiria, jud. Arad
Telefon/Fax: 0257531184
Email: scoalasiria@yahoo.com
Director:
-
Nr.crt Numele, inițiala tatălui, prenume Funcția Data nașterii Adresa Nr. telefon e-mail 1 JURGIU T. CORINA ELENA Director 11.10.1973 GALȘA, Nr. 91
0741 242146
corinajurgiu@ yahoo.com
-
Specialitatea Nr. Decizie/ordin de numire
Data numirii în funcție
Data expirării mandatului
Vechimea în Funcție/muncă
Profesor pentru învățământul primar ISJ 13/947/18.01.2008 ISJ 121/159/26.08.2014
26.08.2014 31.08.2015 7 22
Tipul școlii: școală gimnazială cu personalitate juridică
Are în componență : Gradinița PN1 Șiria,Grădinița PN 2 Șiria, Grădinița PN Galșa, Grădinița PN Mîsca, Școala primară Mîsca și Școala gimnazială Galșa
Forma de învățământ: de zi
Nivele:
Învățământ preșcolar:
-
Nr.crt. Grupa
Nr.grupe
Nr. preșcolari
1 Grupa mică 1 22 2 Grupa mijlocie 3 66 3 Grupa mare 3 72 4 Grupa combinată 1 25
Învățământ primar:
-
Nr.crt. Clasa
Nr.clase
Nr. elevi
1 Pregătitoare 3 65 2 Clasa I 3 64 3 Clasa a II-a 3 61 4 Clasa a III-a 3 58 5 Clasa a IV-a 3 62 6 Clase simultane 2 40
Învățământ gimnazial:
-
Nr.crt. Clasa
Nr.clase
Nr. elevi
1 Clasa a V-a 4 103 2 Clasa a VI-a 3 74 3 Clasa a VII-a 3 64 4 Clasa a VIII-a 3 68
Personalul didactic:
Nr.crt. | Numele și prenumele | Funcția |
1 | Jurgiu Corina | Director |
2 | Baciș Cosmina | Învățător |
3 | Balint Mioara | Educatoare |
4 | Baltă Manuela | Educatoare |
5 | Beleneși Lenuța | Învățător |
6 | Bencheu Angelica | Educatoare |
7 | Bozocea Claudia | Profesor |
8 | Cilan Emilia | Învățător |
9 | Cîlb Maria | Educatoare |
10 | Ciocan Alin | Profesor |
11 | Crețu Viorica | Învățător |
12 | Dragoș Daniel | Profesor |
13 | Dronca Zina | Educatoare |
14 | Gorun Marian | Învățător |
15 | Halic Andreea | Educatoare |
16 | Heteș Alina | Profesor |
17 | Heteș Nicolae | Profesor |
18 | Ioța Aurelia | Educatoare |
19 | Ardelean Gheorghina | Învățător |
20 | Marca Florina | Învățător |
21 | Meleag Carmen | Profesor |
22 | MIșcoi Florin | Profesor |
23 | Mistor Petru | Profesor |
24 | Moldovan Diana | Profesor |
25 | Muscan Corina | Profesor |
26 | Negrău Ancuța | Învățător |
27 | Olariu Cătălina | Educatoare |
28 | Onița Lucian | Profesor |
29 | Păcurar Adina | Învățător |
30 | Păcurar Tiberiu | Profesor |
31 | Pavel Macrina | Profesor |
32 | Petica Titiana | Învățător |
33 | Pop Rodica | Învățător |
34 | Potre Florin | Învățător |
35 | Roșu Dorina | Învățător |
36 | Roșu Simion | Profesor |
37 | Șerdean Lavinia | Profesor |
38 | Simarton Olimpia | Învățător |
39 | Șopț Liliana | Învățător |
40 | Șopț Mihai | Profesor |
41 | Stanca Rodica | Profesor |
42 | Stanciu Mariana | Profesor |
43 | Suciu Leonora | Profesor |
44 | Tămaș Radu | Profesor |
45 | Iosan Mirjana | Profesor |
46 | Vasas Cristian | Profesor |
Posturi / norme didactice în școală:
Indicator | Total | Preșcolar | Primar | gimnazial |
Număr de posturi/norme didactice | 47,75 | 8 | 21 | 18,78 |
Număr de posturi/norme didactice ocupate cu cadre didactice titulare | 47,11 | 8 | 21 | 18,11 |
Număr de posturi/norme didactice ocupate cu cadre didactice suplinitoare | 0,67 | 0 | 0 | 0,67 |
Distribuția pe grade didactice a personalului didactic:
Număr personal didactic calificat | Personal didactic necalificat | ||||
Cu doctorat | Gradul I | Gradul II | Gradul definitiv | Fără grad | |
0 | 30 | 7 | 9 | 1 | 0 |
Distribuția pe grupe de vechime :
Vechime | Deb. | 2-6 | 6-10 | 10-14 | 14-18 | 18-22 | 22-25 | Peste 25 |
-în înv. | 1 | 3 | 4 | 3 | 14 | 4 | 2 | 16 |
Distribuția pe grupe de vârstă ( ani ) și sexe:
Sub25 | 25-29 | 30-34 | 34-39 | 40-44 | 45-49 | 50-54 | 55-59 | Peste 60 | |
M | 1 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 |
F | 1 | 1 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 |
Personal didactic auxiliar:
Nr.crt | Numele si prenumele | Funcția | Nivelul studiilor |
1 | Negru Lucia | Secretar | M |
2 | Curt Adriana | contabil | S |
Personal nedidactic:
Nr.crt | Numele si prenumele | Funcția | Nivelul studiilor |
1 | Alecuci Maria | Îngrijitor curățenie | G |
2 | Dămăcuș Maria | Îngrijitor curățenie | G |
3 | Pașca Cornelia | Îngrijitor curățenie | G |
4 | Borlea Doina | Îngrijitor curățenie | G |
5 | Voștinariu Ștefania | Îngrijitor curățenie | M |
6 | Costea Mariana | Îngrijitor curățenie | G |
7 | Pasca Ioan | Muncitor întreținere | P |
8 | Costea Dorel | fochist | M |
ANALIZA DE NEVOI
- Oferta curriculară
Puncte tari
-școala dispune de documente curriculare oficiale: planuri-cadru, programe şcolare, metodologii de aplicare a programelor, ghiduri şi standarde de evaluare; – dotarea materială corespunzătoare a tuturor unităţilor şcolare; -utilizarea de către 60% din cadrele didactice a calculatoarelor din dotare în unele lecţii; -documente manageriale întocmite conform regulamentelor în vigoare; -orientare şcolară corectă care, anual, a dat rezultate bune; -desfășurarea în școală a pregătirilor suplimentare la limba română și matematică pentru evaluarea națională ; -schemele orare sunt realizate eficient de comisia de elaborare a schemelor orare. |
Puncte slabe
-insuficiența manualelor şcolare la limbile moderne; -fondurile băneşti nu sunt suficiente pentru stimularea cadrelor didactice şi a elevilor, pentru achiziţionarea unor echipamente şi materiale didactice, pentru întreţinerea spaţiilor şcolare. |
Oportunităţi
-asigurarea unor cursuri de perfecţionare CCD; – creşterea exigenţei părinţilor faţă de ofertele pe care le pune la dispoziție şcoala, disponibilitatea acestora la colaborare. |
Ameninţări
–schimbările frecvente care se aduc Legii Educației Naționale; – starea fizică precară a manualelor la unele obiecte; -neacoperirea necesarului de manuale școlare. |
II.Resurse umane
Puncte tari
-toate cadrele didactice sunt calificate; -responsabilii comisiilor metodice sunt cadre cu experienţă bogată în munca educativă; -continuitatea la catedră a cadrelor didactice; -formarea continuă a cadrelor didactice; – cadrele didactice au abilităţi în domeniul IT şi preocupări pentru predarea conținuturilor asistată pe calculator; -implicarea unei părți a cadrelor didactice în proiecte naționale și internaționale; – personal didactic auxiliar și nedidactic conștiincios și disciplinat; |
Puncte slabe
-conservatorism în utilizarea metodelor activ-participative de predare-învăţare; -o parte din cadrele didactice sunt navetiste. |
Oportunităţi
-cadre didactice tinere cu spirit de iniţiativă; -existența unor cursuri de perfecţionare prin CCD; – buna colaborare cu Consiliul Local, cu Primăria Şiria şi ISJ Arad. |
Ameninţări
-scăderea numărului de elevi și reducerea numărului de ore la nivelul ariilor curriculare; – creşterea numărului de elevi proveniţi din familii monoparentale sau din familii emigrate în ţările Uniunii Europene. |
III.Resurse materiale și financiare
Puncte tari
-sălile de clasă sunt spaţioase, au un aspect plăcut, ergonomic, cu mobilier nou, cu iluminare şi încălzire corespunzătoare; -existența unui teren de sport și a unei săli de sport echipată; -baza materială bună în continuă modernizare; |
Puncte slabe
-insuficiența fondurilor pentru stimularea cadrelor didactice şi a elevilor, pentru achiziţionarea unor echipamente şi materiale didactice, pentru întreţinerea spaţiilor şcolare; -venituri extrabugetare mici. |
Oportunităţi
-sprijinul din partea Consiliului Local, al Primăriei Şiria şi al ISJ Arad; -sprijinul din partea părinţilor; -parteneriate cu asociații non-guvernamentale; |
Ameninţări
–posibilitatea ca primăria să nu dispună întotdeauna de resursele corespunzătoare cerințelor școlii. |
IV. Relații cu comunitatea
Puncte tari
-colaborare bună cu Primăria, Poliția, Dispensarul medical, Biserica, Biblioteca comunală, Muzeul Ioan Slavici, Asociația Boramis(ONG), Asociația Cetatea Șiria, Asociaţia NetWorks. -menținerea relației profesori-elevi-părinți prin activități comune. |
Puncte slabe
-nivel scăzut de educaţie a unei părţi din membrii comunităţii; -informare şi participare insuficientă a cetăţenilor la problemele comunităţii, dar şi la viaţa şcolii. |
Oportunităţi
-disponibilitatea instituțiilor (Primărie, ONG-uri, Biserica, Poliția, Biblioteca, Muzeul Ioan Slavici) de a oferi sprijin școlii; – situarea localității într-o zonă etno-folclorică bogată ce poate fi investigată,valorificată și promovată; – existența unui grup de vârstnici cu disponibili tate de a informa și promova folclorul local. |
Ameninţări
-scăderea natalității; – timpul limitat al părinţilor conduce la o slabă implicare a acestora în viaţa şcolii; – perceperea eronată de către o parte a comunităţii a problematicii vaste din activitatea şcolii. |
Misiunea şcolii
J. Delors defineşte clar misiunea socială a şcolii:
- A învăţa pentru a şti
- A învăţa pentru a face
- A învăţa pentru a fi
- A învăţa pentru a trăi în comunitate
Misiunea şcolii
Şcoala urmăreşte dezvoltarea integrală şi armonioasă a individualităţii şi formarea unei personalităţi autonome şi creative, prin dezvoltarea capacităţilor intelectuale şi a deprinderilor fizice. Această nevoie impune atât asigurarea unui cadru adecvat predării disciplinelor cât şi crearea unei baze materiale.
Pornind de la obiectivul Uniunii Europene care este constituirea unei societăţi bazate pe cunoaştere, misiunea şcolii devine: crearea, amenajarea unor săli de clasă care să corespundă standardelor impuse.
Şcoala trebuie să răspundă nevoilor de educaţie ale tinerilor, să se integreze în politica de dezvoltare a comunităţii locale, promovând educaţia în rândul tinerilor indiferent de etnie sau religie, pentru a asigura cunoaşterea şi acceptarea reciprocă în vederea unei convieţuiri armonioase.
Implementarea rapidă a descoperirilor ştiinţifice şi a invenţiilor tehnice fac din ştiintă o forţă de producţie, generând schimbari rapide în toate domeniile de activitate, la care omul trebuie să se adapteze prin educaţie. Aici intervine rolul şcolii, care să formeze oameni capabili să facă faţă schimbărilor şi să se adapteze la situaţii noi.
În acest scop, şcoala urmăreşte :
- Formarea echilibrată a personalităţii, pentru integrarea în societate şi comunitate;
- Articularea diferitelor niveluri şi tipuri ale educaţiei, încercând să transforme punctele terminale ale învăţământului primar şi gimnazial în deschideri spre învăţarea continuă de-a lungul întregii vieţi;
- Să-i înveţe pe elevi cum să înveţe şi să se integreze socio-profesional ;
- Realizarea, în parteneriat cu părinţii, a unei orientări şcolare şi profesionale corecte, în funcţie de capacităţile intelectuale şi abilităţile practice ale elevilor ;
- Deschiderea spre comunitate, spre părinţi, pentru pregătirea tinerilor pentru a face faţă noului domeniu al informaticii.
Viziunea şcolii
Scopul şcolii este “de a înalţa pe culmi mai nobile
de viaţă omul, comunitatea etnică şi umanitatea, prin cultivarea
valorilor spiritului”
(Gentle, G. , The Reform of Education)
ŢINTE STRATEGICE
-
Dezvoltarea resursei umane implicate în procesul instructiv-educativ pentru optimizarea performanţelor elevilor şi cadrelor didactice;
-
Îmbunătățirea cadrului prin care elevii şi profesorii au acces la informaţie (bibliotecă, laboratoare, internet);
-
Optimizarea formelor de colaborare şcoală-comunitate-familie, în vederea reducerii abandonului şcolar şi a formelor de violenţă în şcoală;
- Dezvoltarea și eficientizarea activității manageriale;
- Promovarea imaginii școlii prin diseminarea rezultatelor.
OPŢIUNI STRATEGICE
Ţinta | Opţiunea curriculară | Opţiunea financiară şi a dotărilor materiale | Opţiunea investiţiei în resursa umană | Opţiunea relaţiilor comunitare |
1. Dezvoltarea resursei umane implicate în procesul instructiv-educativ pentru optimizarea performanţelor elevilor şi cadrelor didactice; | Aplicarea metodelor interactive la clasă.
Promovarea unui C.D.Ş. conform nevoilor individuale de dezvoltare a fiecărui elev. |
Achiziţionarea de mijloace moderne de învăţare.
Elaborarea şi utilizarea de materiale didactice adecvate unei învăţări active. |
Participarea cadrelor didactice la cursuri de formare pentru dezvoltarea competenţelor de aplicare a metodelor activ-participative.
Organizarea pregătirilor suplimentare a elevilor. |
Elaborarea unor materiale didactice-suport pentru învăţarea interactivă în activităţile extraşcolare (cu participarea cadrelor didactice, părinţi, alti membri ai comunităţii).
Implicarea comunităţii în desfăşurarea activităţilor şcolare (serbări şcolare, vizite, concursuri) |
2. Îmbunătățirea cadrului prin care elevii şi profesorii au acces la informaţie (bibliotecă, laboratoare, internet); |
Promovarea la toate disciplinele de studiu a comunicării deschise şi responsabile între profesori şi elevi.
Introducerea în C.D.S. a disciplinelor care formează abilităţi de tip TIC. Teme adaptate prin conţinut şi metode pentru a facilita culegerea şi prelucrarea informaţiilor în vederea formării competenţelor sociale şi de comunicare. |
Atragerea de resurse financiare prin sponsorizări sau proiecte pentru amenajarea unei săli multimedia cu acces la internet şi bibliotecă, laboratoare. | Dezvoltarea competenţelor TIC prin munca în echipă, în cadrul comisiilor metodice din şcoală. |
Realizarea în comun a unor activităţi în şcoală şi extraşcolare. |
3. Optimizarea formelor de colaborare şcoală-comunitate-familie, în vederea reducerii abandonului şcolar şi a formelor de violenţă în şcoală. | Optimizarea relaţiilor de comunicare dintre cadrele didactice şi părinţii elevilor, prin abordarea unor teme adecvate în cadrul orelor de consiliere. | Asigurarea spaţiului, materialelor şi mijloacelor necesare derulării activităților. | Organizarea unor întâlniri cu părinţii și reprezentanți ai comunității, în vederea formării şi informării acestora. | Organizarea de activităţi extraşcolare cu participarea activă a părinţilor şi a elevilor.
Întâlniri cu părinţii şi reprezentanţii asociațiilor non-guvernamentale în scopul prevenirii abandonului școlar și pentru realizarea unei bune orientări şcolare şi profesionale a absolvenţilor. |
4. Dezvoltarea și eficientizarea activității manageriale. | Elaborarea de proceduri interne.
Întocmirea unui plan de măsuri pentru îmbunătățirea calității educației. |
Administrarea responsabilă, chibzuită a resurselor bugetare și extrabugetare. | Formarea şi abilitarea cadrelor didactice pentru organizarea cursurilor de perfecționare. | Implicarea comunităţii în dezvoltarea resurselor finaciare şi materiale. |
5. Promovarea imaginii școlii prin diseminarea rezultatelor. | Inițierea unor propuneri de proiecte sau implicarea în parteneriate;
realizarea unui site al școlii prin care să se realizeze promovarea activităților școlii. |
Tipărirea şi răspândirea în comunitate a unor materiale promoţionale (broşuri, articole în ziarul local) | Implicarea cadrelor didactice în parteneriate educaționale diverse; | Realizarea în comun a unor activităţi în şcoală şi extraşcolare prin C.D.I. |
PROGRAME DE DEZVOLTARE
1. Program de eficientizare a procesului de învăţare la elevi
- Aplicarea metodelor interactive la clasă
- Desfăşurarea orelor de consiliere cu teme specifice, având ca scop comunicarea şi munca în perechi/echipă cu extindere la alte discipline
- Organizarea de activităţi extraşcolare pe teme adecvate formării competenţelor sociale la elevi
- Iniţierea şi exersarea abilităţilor de tip TIC
2. Program de promovare a unui C.D.S. conform nevoilor individuale de dezvoltare a fiecărui elev
- Aplicarea de chestionare privind opţiunile elevilor şi părinţilor
- Stabilirea ofertei conform nevoilor identificate şi posibilităţilor şcolii
- Selectarea disciplinelor din ofertă
- Elaborarea unor programe şcolare
3. Program de atragere a unor resurse financiare
- Proiectarea bugetului necesar
- Colaborarea cu autorităţile locale pentru obţinerea de fonduri bugetare
- Contactarea potenţialilor sponsori din cadrul comunităţii
- Implicarea în proiecte pentru fonduri extrabugetare
4. Program de formare continuă a cadrelor didactice
- Stabilirea programului comisiilor metodice
- Desfăşurarea activităţilor lunare în cadrul comisiilor metodice
- Stagii de formare la CDD pentru abilităţi TIC
- Stagii de formare la CCD în managementul proiectelor
- Înscrierea la grade didactice
- Formarea continuă obligatorie la nivel de învăţământ superior
- Stagii de formare la CCD pe tema includerii elevilor cu nevoi speciale
5. Program de acces al membrilor comunităţii la facilităţile oferite de şcoală
- Organizarea unor cursuri de iniţiere TIC pentru tinerii din comunitate
- Prezentarea fondului de carte existent în biblioteca şcolii
- Prezentarea unor teme de interes comunitar folosind mijloacele audio-video, TIC, din dotarea şcolii
- Program de colaborare cu membrii comunităţii
- Desfăşurarea şedinţelor şi lectoratelor cu părinţii
- Intâlniri cu părinţi şi reprezentanţi din rândul comunităţii pe teme de orientare şcolară şi profesională
- Realizarea în comun a serbărilor şcolare, excursiilor, momentelor aniversare
- Acţiuni comune de igienizare, ecologizare
- Acţiuni cu caracter umanitar
- Program de promovare a imaginii şcolii la nivel local, regional, internaţional
- Realizarea unor materiale informative şi promoţionale
- Realizarea site-ului web al şcolii
- Editarea revistei şcolii
- Program de implicare a cadrelor didactice, a elevilor şi a părinţilor în derularea activităţilor din cadrul proiectului Hai la şcoală!
-
Decembrie – 1 decembrie. Ziua tuturor românilor. – activitate concurs între clase constând în surprinderea spiritului românesc prin decorarea claselor și pregătirea unui moment artistic reprezentativ.
Iarna- anotimpul copiilor. Realizarea de desene și colaje de iarnă finalizate cu expoziție.
-
Ianuarie 2015 – ZEP /Hai la școală! – realizarea unui banner de promovare a participării la activitatea școlară (folosind experiențele Zep anterioare)
-
Februarie – Tradiții sănătoase pentru copii sănătoși. Activitate concurs de desene și colaje pentru promovarea consumului de fructe și legume, cu participarea părinților. (recompensele constau în fructe variate)
-
Martie – Mărțișorul, unic pentru noi. Atelier de creație finalizat cu realizarea unei expoziții.
-
Aprilie – Muzica cultă, poarta către suflet. Audiție de fragmente muzicale clasice, interpretare de muzică cu instrumente și interpretare vocală.
Micul ecologist. Activitate de ecologizare în spațiul școlii (+plantarea copacului Zep)
-
Mai – Bunele maniere acasă și la școală. Activitate dezbatere cu participarea părinților.
-
Iunie – Să ne cunoaștem mai bine. Excursie în județ.
Director,
Prof. Corina Jurgiu